Kjøpsbetingelser
Priser
Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer merverdiavgift, f.t. 25 % dersom ikke annet er angitt. m bag reserverer seg for eventuelle feil ved prisen.
Betaling
Hos oss kan du betale med faktura (sendes elektronisk) eller Vipps
Levering
Vi sender varene så raskt som mulig, og normalt innen fem virkedager etter at ordren/betalingen er mottatt. I hektiske perioder kan lengre leveringstid forekomme.
Forsendelse
Vi sender våre varer med Posten. Det er kjøperens ansvar å sørge for at adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Hvis pakken ikke hentes innen 14 dager fra postkontoret, blir pakken sendt i retur til oss. Skal vi sende pakken på nytt, blir kjøperen belastet for frakten. Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som postpakke som kan hentes ved Postens lokale utleveringssted. *Fast frakt 100 kr gjelder kun for forsendelser i Norge.
Leveringsvilkår
Det er kjøperens lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Posten sender ut en påminnelse dersom kjøperen glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom kjøperens fortsatt ikke henter pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede pakker vil du bli belastet med et gebyr på kr 299,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.
Mangel ved varen/ Reklamasjon
Hvis varen er skadet ved levering, skal dette snarest meldes til oss helst på ankomstdagen eller innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, via eposten kontakt@mbag.no. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss om eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemet så fort som mulig. Hvis varen er blitt skadet under transport, må du melde dette direkte til oss slik at vi kan finne en løsning. Send oss bilder av varen og emballasjen sammen med ditt ordrenummer og fulle navn. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss.
Angrerett
Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine varer i originalemballasjen så de er oss i hende innen 14 dager etter mottagelsen. Varer som sendes til oss uten originalemballasje kan ikke byttes eller returneres. Gi oss beskjed ved å bruke returskjemaet du finner her, om du ønsker å benytte deg av angreretten.
Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen eller på produktet! Vi anbefaler at du sender varen i retur som rekommandert post, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring bortfaller om du sender pakker som vanlig post – og postgangen vil ta lengre tid. Pakkene kan ikke sendes som bedriftspakke. Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Vi henter ikke pakker som sendes til oss som oppkrav.
Returen sendes til:
Orreskogen 21, 0788 Oslo.
Husk å legg ved ordrenummer og kontaktinformasjon, slik at vi finner tilbake til din ordre.
Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, refunderer vi varens pris. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer må betales av deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
Taushetsplikt
Har du spørsmål, ta gjerne kontakt med oss vi e-post: kontakt@mbag.no
Utsendelse av markedsføring, nyhetsbrev og annen relevant informasjon om vår virksomhet skjer på grunnlag av samtykke.
Selger
m-bag, Orreskogen 21, 0788 Oslo, kontakt@mbag.no Telefonnummer 480 20 612, Organisasjonsnummer 929 052 358 og betegnes i det følgende som selger/selgere.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.